Keuze zandfilter intex easy set 4.57 x 1.22

Dag iedereen,

Een tijdje terug heb ik mij een intex easy set van nog 14000L gekocht en gevuld met grondwater.
Mijn ph, alkaline en chloorwaarden zitten ondertussen goed maar ik bleef met troebel water zitten,
dus heb ik crystal clear en een vlokkenmiddel gebruikt.
Het vuil is naar de bodem gezakt maar mijn bijgevoegde patroonfilter noch een bodemzuiger op batterijen konden dit niet reinigen.
Nu heb ik begrepen dat ik een zandfilter nodig zou hebben om dit te kunnen reinigen, maar ik lees ook reacties van mensen online die zelfs met een zandfilter nog problemen hebben hiermee.

Welke zandfilter kunnen jullie mij aanraden voor mijn intex easy set van 14000L waarmee ik zeker de vlokken kan wegkrijgen en hoe krachtig zou deze best zijn? En zou ik dan nog een slimmer en/of bodemzuiger nodig hebben om op dit systeem aan te sluiten?

Groeten en bedankt om te reageren

Sylvester Wed, 01/20/2021 - 12:34

De bijgeleverde patroonfilters zijn vaak niet toereikend en zeker niet geschikt in combinatie met vlokmiddel.
Daarvoor heb je een zandfilter nodig, liefst iets overgedimensioneerd.
ik zou opteren voor minstens 8m3 per uur, dan heb je nog wat extra als je ooit zonnematten wil.
Met filters en pompen is het een beetje zoals met veel dingen. Goedkoop is meestal dure koop. Een skimmer is wel aangewezen, een stofzuiger ook.

Arky654 Wed, 01/20/2021 - 12:34

Bedankt voor de info Sylvester, ik ga online op zoek naar een van 8m3 tot 10m3.
Enig idee met wat voor merken ik zeker goed zit of maakt het niet zoveel uit zolang de pomp sterk genoeg is?

Het forum ondergaat momenteel een onderhoud. Stay tuned!