Forums
Beste,
heeft er iemand ervaring/raad over dit toestel??
een cop van 16 welisswaar bij 25% vermogen maar toch…
lijkt toch sterk…
alvast bedankt
- Log in to post comments
Beste,
heeft er iemand ervaring/raad over dit toestel??
een cop van 16 welisswaar bij 25% vermogen maar toch…
lijkt toch sterk…
alvast bedankt
Hoi, hier ook met gemak 28 graden nu. Schakelen jullie de pomp dan uit overdag? (De wp) want ik zou niet willen dat ze energie moet gebruiken op af te koelen. Als ze dus op 28 staat en het water door de hitte vanzelf naar 29 zou gaan.. en de pomp dus moet werken om af te koelen, is volgens mij niet de bedoeling.
Groetjes
Nee, staat 24 op 24 aan. Volgens mij ( en dat hoop ik toch) gaat ze niet koelen. In ieder geval, aantal keer gecontroleerd eergisteren, en wppomp draaide gewoon niet
Hallo,
De watmtepomp staat samen met de pomp 24/24 aan.
Temp ingesteld op 29gr woensdag had ik 31 pomp ligt dan gewoon af.
Hey,
Bedoelen jullie dat filterpomp en waterpomp 24/24 aan staan?
Bij ons is van 10u tot 19u genoeg om de 28 graden te behouden. En ze schakelt ook vaak vanzelf uit als het warm genoeg is.
Groetjes
Hier pomp van 9.00 tot 22.00 op normale stand, van 22.00 tot 9.00 verlaagd. Wp 24/24 omdat dat volgens installateur het zuinigste is. Ze drasit enkel wanneer nodig…
Inderdaad.
Mijn pomp draait continu op een laag toerental.
Hij verpompt over 24h 4 keer de volledige inhoud van het zwembad en verbruikt veel minder dan dat ik hem zou op volle snelheid laten draaien. Dan moet hij maar 6uur draaien om 4 keer het volledig bad te laten filteren. Op die manier heb je continu bewegen in je bad.
De volledige snelheid gebruik ik om backwash/stofzuigen of bij enorme bezetting van het bad.
Hey Joachim,
Uit interesse, heb je soms gemeten wat het verschil is in kwh tussen 24h laag toerental en 6h aan 100%?
Dit is interessant, maar off-topic. Start eventueel een nieuwe discussie over het verbruik van een pomp met frequentieregelaar. Ik ben tevens ook benieuwd naar het ‘werkelijke’ verschil, dus gemeten met een energiemeter.
Ok Sylvester,
John,
Ik heb de gegevens van verbruik.
Ik maak een nieuw topic aan.
Volgende week doe ik dit.
Lees eens het volledig topic dan zul je al wat cijfers zien.
en hoe gaat het met de ppg eigenaars? hopelijk veel kunnen genieten? Wij hebben bewust het bad de voorbije dagen open laten liggen want met sollarrolluik werd het te warm (inspuitend water 34 graden 🙂 Nu het openligt is inspuit 32 graden en watertemperatuur 30. Prima temperatuurtje 🙂
Hey!
Pomp (filter en wp) staat aan van 10-19u maar warmtepomp slaat na uurtje af als temperatuur 29 graden is.
Ik verlies snachts ook niets. Soms max 1 graad, meestal niets met deze warme nachten.
29 graden vind ik al zeer warm dus we gaan niet hoger. Hoe warm heb jij ze dan ingesteld als ze nu 32 spuit? Of is dat door de solarlamellen?
Groetjes
wp staat op 28, verwarming puur door sollars, vandaar dat het regelmatig openblijft liggen. 29 graden is zalig…maar nu ondanks open liggen toch nog aan 30. wp staat nog altijd 24/24 aan maar draaide de voorbije dagen niet of zelden